Anonyme ver ze moc dobre vim co je delat trat, zvlaste v klasickem formatu. >> http://www.promos.4fan.cz/vlastni-tvorba/raceland-prusinovice/ << Posledni zminka co jsem nasel byla pred tremi lety. Klidne se muzu zeptat autoru jak to je, ale co vim tak uz maji jine priority nez RBR. Halenkovice taky kdysi nekdo delal, nevim o tom ze by nekdy byli zverejneny, netusim zda Myra oprasil neci verzi, nebo dela od piky. Kazdopadne ale drzim palce za kazdou ceskou RZ a nejvice tem z barumky.
Ak sa trať nedokončí do jedeného roka, tak to už potom ide slimačím tempom. V maxe to je len 70 % práce. Zbytok je vo Wallaby a to je ešte náročnejšie na čas, ako samotné modelovanie trate v maxe . Ale 5 rokov je teda moc. Ja už po 3 mesiacoch tvorby si myslím, že mi to trvá akosi dlho :). Všetko je to čase a hlavne, ak nie je motivácia, tak je to koniec !
Vidím to podobně. Jediný fungující postup je ten, že pro to člověk nadchne a maká na tom. Jakmile se začne něco odkládat, tak už se to odkládá donekonečna a je zázrak, pokud se to pak vůbec nějak dokončí. Snad tohle bude výjimka.
Záleží taky na povaze člověka :) Už jen představa že budete pracovat na RZ cca 1 rok je docela hard. Nejlepší by bylo, kdyby se na takový projekt vrhlo hned několik lidí. Pak jde práce pěkně od ruky a neleze to tolik na mozek :D Pak Vás ta práce i baví a ve finále to jde pak poznat :)
Právě že už to s tím rokem neplatí. Jezditelná trať se dá díky Zaxxonovi udělat za cca týden po večerech. A pak si s tím jen pohrávat a pilovat detaily (to může chvíli trvat, podle toho, jak to bereme zodpovědně). Bohužel, docela problém je Wallaby...
Já si myslím, že nejlepší způsob, jak vytvořit opravdu skvělou trať, je podle staré metody. A to pomocí 3ds max, photoshopu a Wallaby editoru. K tomu všemu je zapotřebí i skupina lidí. Ne jenom jeden člověk! Jinak je zaxxon, BTB a já nevím co všechno samozřejmě ta lepší a rychlejší varianta. Tím se ale podle mně kvalita tratě výrazně změní a spadne hned o level níž. Je to jen můj názor :) Samozřejmě respekt všem, kteří se aspoň o něco snaží! :)
Ne, tak to není. Základem každé 3d scény, tedy i tratě je mřížka tvořená z plygonů a je úplně jedno kolik lidí a v jakém programu ji vytvoří. Záleží na tom, co autor umí a dokáže realizovat a jak dobře mu to daný program umožní. BTB má dva problémy, proč se do něj neustále někdo naváží: a) práce v něm je tak snadná, že to svádí k rychlým výsledkům a tím zjednodušování tvorby pod hranici dobré kvality. Pak je doslova naseto hodně tratí, málo je jich ale opravdu dotažených k odpovídající kvalitě. b) je veřejným tajemstvím, že autor BTB upadl v nemilost ve Wallaby-klubu a tato veskrze osobní věc se stala mýtem o kvalitě BTB jako takového.
Ano samozřejmě. Jinak já proti BTB nic nemám. Ale když se bude např. trať tvořit v 3ds maxu a bude ji tvořit 3-5 členný tým, tak je jasné, že to půjde rychleji než když to bude dělat jeden člověk. Jeden bude modelovat zem, druhý domy, třetí objekty (ploty atd.) Čtvrtý připraví textury na stromy a pátý to jistí :D Mluvím o zkušenějším týmu :D Práce v 3ds maxu není zas tak náročná. Jen je to krapet žrout času no...
Im a maker only use 3DSmax, Photoshop and Wallaby. I started with BTB and decide not use it any more. The reason was not the quality! It is possible to make tracks in similar quality than 3dsmax! But here is the problem, similar quality needs similar building time.
pro BTB: -fast and easy start -many base objects and textures -quick testing with rx plugin is possible
contra: -own objects and textures needs more time to add -much converting time (many traps, many repair, and many rework) -some miss and faults needs workaround (S0 objects, mesh quality) -i must have skill with BTB and 3dsmax (it´s need allways postwork after export from BTB) -3dsmax give many more possibilitys (all features of BTB have similar function at 3dsmax (sometimes only with plugins, but all is possible), but 3dsmax have many more (BTB havn´t)
You have to know, how have to build the BTB track, that you have less work with rework.
The reason why mostly BTB tracks are lower quality is the trackbuilder himself. Used same textures and objects as 100 other tracks before, many avoidable mistakes (gras on the road, not matching color/saturation for textures, random (not natuaral) placed vegitation, same road without details (holes, cuts, sand on road, decals ...) and many more.
In my opinion, BTB is a good start to try the trackbuilding. If you want make high quality tracks with natural details (mostly handwork) it is better to concentrate to 3dsmax (or find a converting specialist for cooperation)
I know original author of Rakova stop the project (no time for it). I Dont know if another trackmacker will finished it.
There some projects was born with fire and die by lost motivation (i think aprox 80% die). And yes, its more easy to work in a team, there can remotivated each other (more importand than work can divide) my friend made a Video RBR vs real. The track for the blend scenes was made with BTB in one week (mostly used standard X-packs but textures match together and there some details on the track) (but the track was only made for this video).
Myra mám dojem, že sme zaspali dobu ...Kde si bol človeče doteraz ? Ja blbec sa s tým trápim sám. Koľko som už mohol mať tratí :(...Ja sa trápim zo Zaxxonom pár týždńov a pomocou starej osvedčenej metódy to zvládnem za 2 až 3 roky ! Aspoň by si mohol napísať svoje ctené meno, aby sme vedeli s kým máme tú česť !
Ale Miro, uznej, že týmová práce má svoje výhody. Akorát se takový tým hodně těžko dává dohromady (a ještě hůř udržuje v pohybu). Druhá možnost je co nejvíc zjednodušit individuální tvorbu, aby se autor mohl věnovat opravdu tvorbě - a ne boji se zákeřnými chybami v různých softech. To mi připomíná - mám na tebe dotaz: proč mi to Wallaby pětkrát vyexportuje dobře a po šesté mám auto metr nad silnicí :-)
Boha jeho...že já se k tomu vůbec vyjadřoval! Tady mně asi někdo nepochopil. A už vůbec nechápu proč se Miro K. rozčiluje...? Já chtěl jen říct, že když to budete dělat podle staré metody ve VÍCE LIDECH, tak to bude kvalitou někde jinde. Nic víc nic míň! Je to jen můj názor tak nevím proč se hned čertit. A už vůbec sem nechtěl poučovat staré mazáky co mají jak dělat! Tak promiňte že jsem vůbec něco řekl...:(
Jakube mňa nič nerozčúlilo. Len som reagoval na tvoje komenty. Ako píše Myra, nájsť partiu ochotných a veci skúsených tvorcov v tejto oblasti len tak nenájdeš. Vytvoriť objekty z fotodokumentácie a ešte ich správne otexturovať(samozrejme ešte vytvoriť vo Photoshope príslušné textúry pre objekty) neurobí len tak niekto. A zaberie to viac času, ako samotná tvorba celej geometrie trate. Preto je pre začiatočníkov ľahšie nájsť si trate s minimom objektov. Najlepšie rovinatejšiu krajinu s minimom vegetácie a obydlí. Ale to len opakujem, čo sa už dávnejšie písalo na fórach o tvorbe tratí. To že robím trate v Zaxxonovej metóde neznamená, že nepokračujem tradičným spôsobom v maxe. To je najrýchlejší a kvalitný spôsob tvorby geometrie pre základ trate. Detaily sa pilujú práve v maxe až do finálnej podoby. Ale príspevok sa netýka tvorby trate v maxe ale vo free softe Blender a ostatnými potrebnými free softíkmi. To je niečo nové a korektne použiteľné v RBR aj bez maxu.
Progress report ze včerejška: http://zmodrally.blog.cz/1306/work-in-progress-halenkovice O víkendu začínám vkládat první objekty. Většina už je hotová, nebo rozpracovaná, chybí jen trochu realističtější stromy. A pár "drobných" staveb :-)
Opet po Semetine domaci trat. Vim ze se delala jeste Rakova ale ta se taky vytratila. Tak at se dari Myro.
OdpovědětVymazatMyslím že rakova se nevytratila. Jen to prostě netrvá jeden den, než se udělá trať. Za takové komentáře bych vraždil...
OdpovědětVymazatAnonyme ver ze moc dobre vim co je delat trat, zvlaste v klasickem formatu. >> http://www.promos.4fan.cz/vlastni-tvorba/raceland-prusinovice/ << Posledni zminka co jsem nasel byla pred tremi lety. Klidne se muzu zeptat autoru jak to je, ale co vim tak uz maji jine priority nez RBR. Halenkovice taky kdysi nekdo delal, nevim o tom ze by nekdy byli zverejneny, netusim zda Myra oprasil neci verzi, nebo dela od piky. Kazdopadne ale drzim palce za kazdou ceskou RZ a nejvice tem z barumky.
VymazatMyslím, že před rokem na Rakové chybělo zavegetovat jen pár km. A autoři to, pokud vím, ještě neodpískali. Snad se to povede dovést do konce.
OdpovědětVymazatNepisu ze to odpiskali, jen ze vetsinou uz maji jine priority - rodina napriklad atd.
VymazatAk sa trať nedokončí do jedeného roka, tak to už potom ide slimačím tempom. V maxe to je len 70 % práce. Zbytok je vo Wallaby a to je ešte náročnejšie na čas, ako samotné modelovanie trate v maxe . Ale 5 rokov je teda moc. Ja už po 3 mesiacoch tvorby si myslím, že mi to trvá akosi dlho :). Všetko je to čase a hlavne, ak nie je motivácia, tak je to koniec !
OdpovědětVymazatVidím to podobně. Jediný fungující postup je ten, že pro to člověk nadchne a maká na tom. Jakmile se začne něco odkládat, tak už se to odkládá donekonečna a je zázrak, pokud se to pak vůbec nějak dokončí. Snad tohle bude výjimka.
VymazatZáleží taky na povaze člověka :) Už jen představa že budete pracovat na RZ cca 1 rok je docela hard. Nejlepší by bylo, kdyby se na takový projekt vrhlo hned několik lidí. Pak jde práce pěkně od ruky a neleze to tolik na mozek :D Pak Vás ta práce i baví a ve finále to jde pak poznat :)
OdpovědětVymazatJinak držím palce v tvorbě Halenkovic! :)
Právě že už to s tím rokem neplatí. Jezditelná trať se dá díky Zaxxonovi udělat za cca týden po večerech. A pak si s tím jen pohrávat a pilovat detaily (to může chvíli trvat, podle toho, jak to bereme zodpovědně).
VymazatBohužel, docela problém je Wallaby...
Já si myslím, že nejlepší způsob, jak vytvořit opravdu skvělou trať, je podle staré metody. A to pomocí 3ds max, photoshopu a Wallaby editoru. K tomu všemu je zapotřebí i skupina lidí. Ne jenom jeden člověk! Jinak je zaxxon, BTB a já nevím co všechno samozřejmě ta lepší a rychlejší varianta. Tím se ale podle mně kvalita tratě výrazně změní a spadne hned o level níž. Je to jen můj názor :) Samozřejmě respekt všem, kteří se aspoň o něco snaží! :)
VymazatNe, tak to není. Základem každé 3d scény, tedy i tratě je mřížka tvořená z plygonů a je úplně jedno kolik lidí a v jakém programu ji vytvoří. Záleží na tom, co autor umí a dokáže realizovat a jak dobře mu to daný program umožní.
VymazatBTB má dva problémy, proč se do něj neustále někdo naváží:
a) práce v něm je tak snadná, že to svádí k rychlým výsledkům a tím zjednodušování tvorby pod hranici dobré kvality. Pak je doslova naseto hodně tratí, málo je jich ale opravdu dotažených k odpovídající kvalitě.
b) je veřejným tajemstvím, že autor BTB upadl v nemilost ve Wallaby-klubu a tato veskrze osobní věc se stala mýtem o kvalitě BTB jako takového.
Ano samozřejmě. Jinak já proti BTB nic nemám. Ale když se bude např. trať tvořit v 3ds maxu a bude ji tvořit 3-5 členný tým, tak je jasné, že to půjde rychleji než když to bude dělat jeden člověk. Jeden bude modelovat zem, druhý domy, třetí objekty (ploty atd.) Čtvrtý připraví textury na stromy a pátý to jistí :D Mluvím o zkušenějším týmu :D Práce v 3ds maxu není zas tak náročná. Jen je to krapet žrout času no...
VymazatIm a maker only use 3DSmax, Photoshop and Wallaby.
VymazatI started with BTB and decide not use it any more. The reason was not the quality! It is possible to make tracks in similar quality than 3dsmax! But here is the problem, similar quality needs similar building time.
pro BTB:
-fast and easy start
-many base objects and textures
-quick testing with rx plugin is possible
contra:
-own objects and textures needs more time to add
-much converting time (many traps, many repair, and many rework)
-some miss and faults needs workaround (S0 objects, mesh quality)
-i must have skill with BTB and 3dsmax (it´s need allways postwork after export from BTB)
-3dsmax give many more possibilitys (all features of BTB have similar function at 3dsmax (sometimes only with plugins, but all is possible), but 3dsmax have many more (BTB havn´t)
You have to know, how have to build the BTB track, that you have less work with rework.
The reason why mostly BTB tracks are lower quality is the trackbuilder himself. Used same textures and objects as 100 other tracks before, many avoidable mistakes (gras on the road, not matching color/saturation for textures, random (not natuaral) placed vegitation, same road without details (holes, cuts, sand on road, decals ...) and many more.
In my opinion, BTB is a good start to try the trackbuilding. If you want make high quality tracks with natural details (mostly handwork) it is better to concentrate to 3dsmax (or find a converting specialist for cooperation)
I know original author of Rakova stop the project (no time for it). I Dont know if another trackmacker will finished it.
There some projects was born with fire and die by lost motivation (i think aprox 80% die). And yes, its more easy to work in a team, there can remotivated each other (more importand than work can divide)
my friend made a Video RBR vs real. The track for the blend scenes was made with BTB in one week (mostly used standard X-packs but textures match together and there some details on the track) (but the track was only made for this video).
http://www.youtube.com/watch?v=e9edbvTGZ3c
You see, a BTB track must not look bad...
Lamda
Myra mám dojem, že sme zaspali dobu ...Kde si bol človeče doteraz ? Ja blbec sa s tým trápim sám. Koľko som už mohol mať tratí :(...Ja sa trápim zo Zaxxonom pár týždńov a pomocou starej osvedčenej metódy to zvládnem za 2 až 3 roky ! Aspoň by si mohol napísať svoje ctené meno, aby sme vedeli s kým máme tú česť !
OdpovědětVymazatAle Miro, uznej, že týmová práce má svoje výhody. Akorát se takový tým hodně těžko dává dohromady (a ještě hůř udržuje v pohybu).
VymazatDruhá možnost je co nejvíc zjednodušit individuální tvorbu, aby se autor mohl věnovat opravdu tvorbě - a ne boji se zákeřnými chybami v různých softech.
To mi připomíná - mám na tebe dotaz:
proč mi to Wallaby pětkrát vyexportuje dobře a po šesté mám auto metr nad silnicí :-)
Boha jeho...že já se k tomu vůbec vyjadřoval! Tady mně asi někdo nepochopil. A už vůbec nechápu proč se Miro K. rozčiluje...? Já chtěl jen říct, že když to budete dělat podle staré metody ve VÍCE LIDECH, tak to bude kvalitou někde jinde. Nic víc nic míň! Je to jen můj názor tak nevím proč se hned čertit. A už vůbec sem nechtěl poučovat staré mazáky co mají jak dělat! Tak promiňte že jsem vůbec něco řekl...:(
VymazatPochylý Jakub...
Jakube, neztrácej nervy. V těchto vedrech se prej špatně hledají :-)
OdpovědětVymazatBTW, létající auto na startu se vyřešilo opětovným exportem...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
OdpovědětVymazatJakube mňa nič nerozčúlilo. Len som reagoval na tvoje komenty. Ako píše Myra, nájsť partiu ochotných a veci skúsených tvorcov v tejto oblasti len tak nenájdeš. Vytvoriť objekty z fotodokumentácie a ešte ich správne otexturovať(samozrejme ešte vytvoriť vo Photoshope príslušné textúry pre objekty) neurobí len tak niekto. A zaberie to viac času, ako samotná tvorba celej geometrie trate. Preto je pre začiatočníkov ľahšie nájsť si trate s minimom objektov. Najlepšie rovinatejšiu krajinu s minimom vegetácie a obydlí. Ale to len opakujem, čo sa už dávnejšie písalo na fórach o tvorbe tratí.
OdpovědětVymazatTo že robím trate v Zaxxonovej metóde neznamená, že nepokračujem tradičným spôsobom v maxe. To je najrýchlejší a kvalitný spôsob tvorby geometrie pre základ trate. Detaily sa pilujú práve v maxe až do finálnej podoby.
Ale príspevok sa netýka tvorby trate v maxe ale vo free softe Blender a ostatnými potrebnými free softíkmi.
To je niečo nové a korektne použiteľné v RBR aj bez maxu.
Test TV kamer:
OdpovědětVymazathttp://nd06.jxs.cz/349/262/a86b033c57_93637427_o2.jpg
Mimochodem, pro Maxáky dnes vyšel nový "bazmek" - TraXellerator
(http://forum.rallyesim.fr/viewtopic.php?f=51&t=16290)
Progress report ze včerejška:
OdpovědětVymazathttp://zmodrally.blog.cz/1306/work-in-progress-halenkovice
O víkendu začínám vkládat první objekty. Většina už je hotová, nebo rozpracovaná, chybí jen trochu realističtější stromy. A pár "drobných" staveb :-)